Prof. Jeffrey P. Okeson

Utrzymanie zdrowo funkcjonujacego układu zucia – poprzez leczenie ortodontyczne i protetyczne
– zastosowanie podejscia klinicznego w leczeniu pacjenta

Informacje o kursie

Leczenie stomatologiczne i protetyczne z założenia zmienia stan zgryzu pacjenta i może to prowadzić do znaczącego zmodyfikowania funkcji żucia. Ważne jest, aby cele leczenia obejmowały rozwój prawidłowej relacji pomiedzy nowa pozycja zgryzu i funkcjonalna pozycja stawów skroniowo-zuchwowych. Kurs omawia wazne cechy funkcjonalne stawów skroniowo-zuchwowych i ich relacji do pozycji zgryzu. Cele leczenia ortodontyczno-protetycznego i rozwój stabilnosci ortopedycznej musza przede wszystkim minimalizowac zaburzenia funkcji zucia i stawów skroniowo-zuchwowych. Zaleznosc pomiedzy zgryzem i zaburzeniami stawów skroniowo-zuchwowych zostanie omówiona szczegółowo w oparciu o znana literatura naukowa. Rola leczenia ortodontycznego i protetycznego w leczeniu zaburzen stawów skroniowo-zuchwowych bedzie równiez przedmiotem dyskusji. Kurs podkresli równiez ogólne warunki bólowe, na które rutynowe napotykaja sie dentysci – takie jak ból zeba pochodzenia niezebowego – a takze bedzie stanowił aktualizacje obecnych mysli dotyczacych etiologii i leczenia zaburzen stawów skroniowo-zuchwowych z uwzglednieniem obecnych i przyszłych badan w obszarze twarzoczaszki.

Na kursie dowiesz sie:

• Jakie sa funkcjonalne cele ortopedyczne leczenia ortodontycznego?
  • Którzy pacjenci z zaburzeniami stawów skroniowo-zuchwowych moga zdecydowac sie na leczenie ortodontyczno-protetyczne, a którzy nie powinni?
  • Kiedy nalezy uwzglednic zaburzenia stawów skroniowo-zuchwowych w leczeniu ortodontycznoprotetycznym?
  • Czy leczenie ortodontyczne lub protetyczne moze spowodowac zaburzenia stawów skroniowozuchwowych?
  • Czy leczenie ortodontyczne lub protetyczne moze zapobiegac zaburzeniom stawów skroniowozuchwowych?
  • Jakie sa cele funkcjonalnego leczenia ortopedycznego w leczeniu ortodontycznym?
  • Jakie sa główne czynniki etiologiczne zwiazane z zaburzeniami stawów skroniowo-zuchwowych (TMD)?
  • Jak nalezy diagnozowac pacjentów przed rozpoczeciem leczenia zaburzen stawów skroniowo-zuchwowych?
  • Jak radzic sobie z bólem miesni przy zaburzeniach zucia?
  • Jak radzic sobie z zaburzeniami wewnatrztorebkowymi, takimi jak bolesne trzeszczenia w stawie?
  • Jaki bedzie w przyszłosci wpływ badan genetycznych na szybsza i dokładniejsza diagnoze zaburzen stawów skroniowo-zuchwowych?
  • Jakie podjac działania, jesli objawy zaburzen stawów skroniowo-zuchwowych pojawia sie w trakcie leczenia?
  • Jak mozna stwierdzic czy leczenie endodontyczne rozwiaze problem bólu zeba?

Prof. Jeffrey P. Okeson

ukonczył University of Kentucky College of Dentistry w 1972 r. Po studiach przez dwa lata pracował w publicznym systemie ochrony
nadzorujac prace przychodni. Ponownie od 1974 r. zwiazany jest z Uniwersytetem Kentucky. Jest Kierownikiem Zakładu i Dyrektorem Programu Bólu
Twarzoczaszki, który załozył w 1977 roku. Program ten zakłada interdyscyplinarne podejscie do leczenia przewlekłego bólu twarzoczaszki. Prof. Okeson
opracował kilka programów szkolenia podyplomowego, w tym równiez Master of Science w zakresie bólu twarzoczaszki. Prof. Okeson opublikował ponad
240 pozycji naukowych. Siódma edycja podrecznika Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion jest lektura obowiazkowa na wydziałach
stomatologicznych w USA, a takze została przetłumaczona na jedenascie jezyków obcych. Prof. Okeson jest autorem siódmej edycji ksiazki Bell’s Oral and
Facial Pains, która została przetłumaczona na szesc jezyków obcych, a takze jest szeroko stosowana w programach bólu twarzoczaszki na całym swiecie.

Dane osobowe:

Dane do faktury: